Vem sätter priserna?
Vi sätter priserna. Vi försöker att sätta ungefär 1/3 av nypriset, men sedan är det ju skicket och efterfrågan som styr priset också.
Har du ett önskemål om prissättning på någon av dina varor så går det självklart att diskutera det med oss.
Varför har ni höjt priserna?
Vi antar att det inte undgått någon att priserna på det mesta har ökat senaste tiden? Så också våra.
Eftersom vi "lovat" våra inlämnare att vi sätter ca 1/3 av nypriset på deras varor så måste vi också följa prisökningarna i butikerna. Vårt koncept går ut på att det skall vara "win-win" för alla parter. Vi vill att våra inlämnare skall vara nöjda så att vi fortsätter få in fina varor och vi vill att kunderna som handlar skall kunna köpa FINA begagnade varor till ett väldigt förmånligt pris.
Kan jag lämna in varor på lördag?
Vi har inlämning mån-fre, alltså är lördag den enda dagen vi ej tar emot varor. Det beror på att vi har som allra mest att göra på helgen och ta emot varor tar tid som vi inte alltid har på lördagar, men det går bra att låta någon annan lämna era varor så länge vi skrivit ett avtal (det görs första gången man lämnar och måste signeras av kontoinnehavaren)
Varför får man bara lämna 5 damplagg?
Just damkläder får vi allra mest, och därför har vi satt denna låga gräns för att ha möjlighet att hantera allt och framförallt ha chans att sälja så mycket som möjligt av era varor. Vi har märkt en enorm skillnad på mängden varor som som faktiskt hittar nya hem :)
Varför har ni inget öppet köp?
Våra Inlämningskunder får automatisk 30% av priset på sitt kundkonto. Det betyder samtidigt att pengarna dras tillbaka när vi gör en retur. Om kunden har t.ex. redan hämtat sina pengar, kan det bli minus i kundens konto vad som betyder att kunden har "skulder" hos oss. Man har möjlighet att reservera en vara i upp till 2 dagar om man behöver fundera :) Elektronik går bra att funktionstesta på plats.